כאבי גב ואגן

כאבי גב ואגן יכולים לנבוע מסיבות שונות:   מיציבה לקויה, ישיבה ממושכת או עמידה ממושכת, כתוצאה מהריונות ולידות, נפילות ופציעות, העדר פעילות גופנית מספקת או פעילות גופנית שאיננה מותאמת, מתיחות שרירים, ניתוחים, פריצות דיסק, דלקת כרונית באזור האגן, כאבים שנובעים ממערכת הרביה הנשית, מערכת העיכול, דרכי השתן, רצפת האגן, כתוצאה מכאב ממקור רגשי ועוד.  בכל מקרה ובפרט כאשר מדובר בכאבים כרוניים מומלץ לגשת לאבחון רפואי.


סובדה


עיסוי סובדה עשוי לסייע ולהקל במקרים רבים של כאבי גב ואגן. העיסוי משפר את זרימת הדם לאזור האגן, מסייע בפינוי פסולת ומחזק את רצועות הרחם שמסייעות לרחם לשוב למקומה בהדרגה וכתוצאה מכך אברי האגן מתארגנים מחדש ומוצאים את מקומם המדויק.  העיסוי מרגיע, ומסייע לשחרור שרירים מכווצים באזור הבטן והגב התחתון.  נשים רבות מדווחות על הקלה בכאבי גב ואגן כתוצאה מהעיסוי  שתומך באיזון האגן. 


קרניוסקראל


המערכת הקרניוסקראלית מורכבת מהחלקים המרכזיים של מערכת העצבים מהמוח דרך עמוד השדרה עד עצם הסאקרים (עצם העצה).  כל טראומה נפשית או גופנית משפיעה על המערכת הקרניוסקראלית ועלולה לייצר חסימות בתנועת נוזל המוח והשדרה. במהלך הטיפול ניתן לחוש את איכות וקצב הזרימה, לאתר חסימות ולסייע בשחרורן. 

הטיפול בשיטת קרניוסקרל מסייע למערכת העצבים לשחרר כיווצים שרירים  וחסימות בתנועת נוזל המח והשדרה וחסימות אנרגטיות.  הוא מעודד את המקצב הקרניאלי באזור חוליות הגב התחתון ועצם‬ ‫העצה לשוב ולהיות מלא וחיוני, ומסייע להקלה בכאב. 


הזוית הרגשית 

לפני שנים רבות במהלך מדיטציה חוויתי כאב חזק באזור הגב התחתון.  המחשבה הראשונה שחלפה בי היתה שהכאב כנראה נובע מהישיבה הממושכת. למזלי, המחשבה הראשונה התחלפה בהבנה שאולי כדאי לשאול את הגוף מה קורה ובמה מדובר למה כואב ומאיפה הוא מגיע. התמקדתי באזור הכואב שאלתי לפשר הכאב  והמתנתי לתשובה. תוך רגעים אחדים התעורר זכרון ואחריו עוד אחד שקשורים לחוויות לא נעימות שחוויתי בילדותי.  מרגע שנחתה ההבנה הכאב נעלם לבלי שוב. 

חמישה  דברים הבנתי אז: 

א. המחשבה הראשונה לא תמיד אמיתית או נכונה. 

ב. כאב יכול לנבוע ממקור רגשי ותו׳ לא. 

ג. אפשר לדבר עם הגוף, לשאול אותו שאלות והוא עונה. 

ד. הגוף הוא בן ברית ולא אוייב. לפעמים איתותי כאב הם הזמנה לשחרור. 

ה. לעיתים הבנה, מודעות והכרה הם הריפוי עצמו. 


ד״ר סרנו, רופא אמריקאי שהתמחה ברפואה שיקומית הבחין כי  רבים ממטופליו הסובלים מכאבים כרוניים בעיקר כאבי גב, צוואר וגפיים אינם מחלימים כתוצאה מטיפולים רפואיים והבין שרבים מהם (לא כולם) סובלים מכאבים ממקור רגשי.  רגשות מודחקים לא מטופלים כגון כעס, עצב, תסכול, נטיה לריצוי ולפרפקציוניזם באים לידי בגוף מאחר ואינם זוכים להתייחסות רגשית. המוח מוכרח לעשות משהו עם הכאב הרגשי ובאין התייחסות מודעת הוא מנתב  את הכאב לאזורים מסוימים בגוף, בין היתר לפי התיאוריה שלו באמצעות צמצום חמצן לאזורים מסוימים. המוח כאילו משתף פעולה עם הנטיה להדחיק רגשות ומסיח את הדעת ממה שאיננו רוצים להכיר בו. ד״ר סרנו פרסם את ממצאיו בספר שכתב  וכיום רבים מדווחים על הקלה משמעותית בכאב עד כדי ריפוי מוחלט כתוצאה מישום הבנותיו.


הטיפול המשולב בקליניקה  מסייע לשיפור זרימת החמצן לאברים, מסייע לשיפור תהליכי פינוי פסולת, ומזמן  הקשבה ותשומת לב התומכים ביכולת לתקשר עם הגוף באופן ישיר: לשאול להקשיב להתחבר. הגוף והנפש אינם נפרדים זה מזה, במובנים רבים הם אחד. ולעיתים ההסכמה לשאול בכנות, להתבונן ולהבין מקדמים ריפוי ושחרור. יש, וכאב בא לעורר את תשומת ליבנו לסוגיות  ורגשות שבאופן לא מודע התעלמנו מהם.